Verslas verslui (B2B) prekybos elektronikos, namų apyvokos ir „pasidaryk pats“ (DIY) prekėmis platformą vystantis lietuvių startuolis „Eany.io“ pritraukė 2 mln. eurų investiciją. Pagrindiniai investuotojai – Europoje gerai žinomi investiciniai fondai „Market One Capital“ iš Lenkijos ir lietuviškasis „Practica Capital“.

„Tokio tipo prekybos platformų Europoje yra tik keletas, o veikiančių elektronikos, namų apyvokos ir DIY prekių segmente dar iki šiol nebuvo. Todėl suteikta investicija leis sparčiau išsigryninti ir optimizuoti veiklos procesus bei padės pasiruošti laukiamam augimui“, – teigia Mindaugas Apanavičius, „Eany.io“ bendraįkūrėjas ir įmonės vadovas.

Dalį iš 2 mln. eurų dydžio investicijos startuoliui suteikė Lenkijos fondas „Market One Capital“, kuris gali būti įvardijamas tarp 10 didžiausių Europoje fondų, investuojančių į prekybos platformas.

Pasak „Market One Capital“ fondo vykdančiojo partnerio Marcino Kureko, nors vis dar esame B2B prekyviečių revoliucijos pradžioje, tendencijos yra labai aiškios.

„Manome, kad ilgainiui kiekviena verslo kategorija turės savo nuosavą prekyvietę, kuri palengvins visus poreikius: sandorius, pardavimus, logistiką, mokėjimus ir t. t. Tai pakeis daugelį pramonės šakų, kokias jas pažįstame šiandien. Todėl nusprendėme palaikyti „Eany“ įkūrėjus ir padėti jiems skaitmenizuoti didžiulę, labai suskaidytą ir vis dar labiau į fizines prekyvietes susitelkusią verslo šaką“, – sako M. Kurekas.

Kitą dalį investicijų skyrė Baltijos regione gerai žinomas „Practica Capital“ investicinis fondas. Pastarasis fondas yra investavęs į tokius lietuviškus startuolius kaip „Ovoko“, „Eneba“ ir „Billo“, kuriančius visame pasaulyje žinomas prekybos platformas.

„Džiaugiamės galėdami prisidėti prie „Eany“ komandos ambicijų mažinti atotrūkį tarp gamintojų ir vartotojų. Šis rinkos segmentas – „prisirpęs“ pokyčiams dėl prekių katalogo prieigos, informacijos asimetrijos, logistikos sprendimų ir sandėliavimo poreikio. Šiuos aspektus dabar išnaudoja gausus būrys tarpininkų, užimančių reikšmingą vertės grandinės dalį. Startuolio komandos sukaupta patirtis prekybos rinkoje ir kuriant didžiaisiais duomenimis paremtus technologinius sprendimus leidžia tikėtis dar vienos sėkmės istorijos prekyviečių (angl. marketplace) segmente Lietuvoje“, – teigia „Practica Capital“ partneris Arvydas Bložė.

Taikosi į dar neišvystytą nišą

Kaip pasakoja „Eany.io“ vadovas, kuriamas startuolis veikia kaip verslas verslui, arba B2B, prekybos platforma, surenkanti prekių likučių duomenis iš prekių gamintojų, pardavėjų ir fizinių parduotuvių. Surinkti duomenys agreguojami platformoje, o jau konkretizuota informacija pateikiama pirkėjams, fizinėms ir internetinėms parduotuvėms.

„Matome, kad didžiosios B2B platformos, tokie vienaragiai kaip „Ankorstore“ ir „Faire“, prioritetą teikią darbui su mažaisiais gamintojais, kai mūsų idėja yra leisti pardavinėti A lygio prekių ženklų prekes patiems mažmenininkams. Dėl asortimente turimų A lygio prekių ženklų tampame įdomūs platesniam klientų ratui, o mažesnių gamintojų produkcija bus pateikiama kartu su A lygio prekių ženklais kaip pasirinkimo galimybė. Klientai, besirenkantys didžiuosius prekinius ženklus, yra daug ištikimesni savo tiekėjams, bet taip pat ir reiklesni kainodarai“, – paaiškina M. Apanavičius.

„Eany.io“ atstovo teigimu, ilgametė patirtis mažmeninėje ir didmeninėje rinkose rodo, kad A lygio prekių ženklai padeda parduoti daugiau B lygio ir privačių prekių ženklų produkcijos. „Todėl dabartinis mūsų suformuotas asortimentas mažmenininkams papildomai suteikia galimybę pritraukti naujus klientus, fokusuotis į produkcijos ir internetinės parduotuvė reklamą, visą produkcijos atrinkimą ir užpirkimą paliekant mūsų prekybos platformai.“

Startuolio atstovo teigimu, jų vystomos platformos privalumais gali naudotis tiek prekių tiekėjai, tiek ir pirkėjai. Visas dėmesys skiriamas elektronikos, namų apyvokos ir „pasidaryk pats“ kategorijų prekių asortimento plėtimui.

„Prekių tiekėjams padedame ne tik užtikrinti sklandesnį sandėlio valdymą, bet ir patekti į naujas rinkas. Lietuvos ir užsienio šalių pardavėjai – gamintojai ir mažmenininkai, pateikdami produkcijos sąrašus jiems patogiu skatimeniniu formatu yra įtraukiami į duomenų bazę. Joje produkcijos sąrašai yra agreguojami, analizuojami ir atiduodami mažmeniniams klientams per API sąsają, suteikiant ir grįžtamąjį ryšį pardavėjams“, – sako M. Apanavičius.

Tuo metu prekių pirkėjams – fizinėms ir internetinėms parduotuvėms – suteikiamas prekinis kreditas, konsoliduojama užsakymų logistika ir padedama kardinaliai išplėsti prekių asortimentą. Nurodoma, kad tokie sprendimai leidžia užsitikrinti didesnes pajamas kiekvienam verslo parteriui ir suteikia galimybę sustiprinti konkurencines pozicijas itin konkurencingoje Europos mažmeninės prekybos rinkoje.

Milijoniniai užsakymai – jau pirmaisiais metais

Šiuo metu platforma naudojasi daugiau nei 200 tiekėjų, kurie pateikia savo duomenis. Tai, anot startuolio atstovo, padeda produkcijos tiekėjams generuoti papildomas pajamas, užtikrina didesnį sandėlio apyvartumą ir padeda realizuoti užsibuvusius prekių likučius.

„Vien šiemet tiekėjams padėjome sugeneruoti užsakymų už daugiau nei 9 mln. eurų: tai – ne tik įrodymas, kad mūsų kuriama koncepcija yra įdomi klientams, bet ir parodo realią jos naudą. Naudą gauna ir produkcijos tiekėjai (prekių gamintojai, distributoriai ir mažmenininkai), su kuriais taip pat dirbame – mainais į duomenis, padedame atlikti visą sunkiausią darbą: koordinuojame logistiką, prižiūrime klientų prekinius kreditus ir kt.“, – teigia „Eany.io“ bendraįkūrėjas ir vadovas M. Apanavičius.

0 0 balsų
Straipsnio įvertinimas
Prenumeruoti
Pranešti apie
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus